mandag 12. april 2010

TUTORIAL - "STEP-BY-STEP"

Her er beskrivelsen på hvordan jeg lagde "hurtig-esken";
Esken har som mål 10 x 10 cm og skal være 3 cm høy.
Jeg lagde et rektangel på 16 x 19 cm,
et kvadrat på 10,5 x 10,5 cm (til bunnen)
et kvadrat på 11 x 11 cm (til lokket).
Staset ut 3 ovale sirkler til pynt, og 1 oval sirkel til lås.

Nedenfor vises målene hvor jeg har falset/perget kantene. (Dette er gjort i alle fargeovergangene på bildet nedenfor). (Jeg limer lokket på den grå delen, etter at esken er limt sammen til en eske). Når dette er gjort limer jeg til esken. (Nærmere beskrivelse finner du her).

Så har jeg stemplet en tekst på en av sirklene. Svertet kantene på sirklene, esken, lokket og bunnen. Nedenfor vises hvordan jeg går frem:
Jeg har valgt å sverte kantene i grønt som hovedfarge:
1. Starter med den lyseste grønnfargen jeg skal bruke: Lime Pastel

2. Så bruker jeg Olive Pastel og tar ikke så lant inn på kartongen som med forrige farge.
3. Farge nr. 3 er Chestnut Roan. Denne fargen bruker jeg hovedsaklig rundt kantene, og bare litt inn på kartongen.
4. Jeg avslutter med Charcoal. Denne tar jeg i hjørnene og svakt rundt kanten.
5. Til slutt tar jeg svakt med glitterlim rundt kantene. Jeg har brukt Ranger Stickles: Golden Rod.
Til slutt tegner jeg en bord rundt med tynn tusj. Limer så alt sammen.

Til slutt pynter jeg med blomster, fester en magnet bak flippen jeg har lagd som lås.
Avslutter med å ha litt Star Dust på blomstene.
LYKKE TIL FOR DEN SOM VIL BRUKE DENNE MALEN!


6 kommentarer:

  1. Fantastisk mal og suuuuper sverting. Skal kjøpe alle fargene :D

    SvarSlett
  2. Det var mer avansert sverting enn jeg har gjort før, takk for tutorialen! Jeg sitter med et rosa kort foran meg som jeg skal sverte, tror jeg skal prøve på noe slikt som du har gjort her. Det ble en nydelig boks :)

    SvarSlett
  3. Ny følger, og gjett om jeg er fornøyd!!!!!
    For en utrolig lekker blogg <3<3<3 HER ER DET MYE Å LÆRE!
    Gleder meg til¨å følge deg :)

    SvarSlett
  4. kjempebra at du legger ut slike forklaringer.

    SvarSlett
  5. kjempebra at du legger ut slike forklaringer.

    SvarSlett
  6. Du er bare helt fantastisk flink, nydelige kort og esker.
    En super blogg :-)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-