fredag 29. oktober 2010

Tutorial - Bryllupsgave

 
Vi starter med esken:
Skjær ut et kvadrat i kartong på 18 x 18 cm og lag brettekant 3 cm inn på hver side.
Klipp til som vist på bildet under.
 
 
Brett og lim A mot B i alle hjørner.

 
Bærelokk: Skjær ut et rektangel i kartong på 11,8 x 15 cm.
Lag en brettekant 3 cm inn som vist på bildet under.

 
Lim dette inn i esken som vist under.

 
Jeg bruker limpistol når jeg lager denne.
Fordelen er at det tørker fort og sitter som "støpt".

 
Pyntelokk og bunn:
Skjær ut følgende kartongbiter;
13 x 12,5
12 x 11,5
11 x 10,5
10 x 9,5
og bunn:
13 x 13 cm.
Jeg har pyntet med gullkant rundt. Dette er lurt å gjøre før man fester panelene.

 
Lim så de fire øverste bitene oppå hverandre, lagvis og lim det siste kvadratet under esken.
Når du limer på lokket så pass på at lokket kommer litt lenger frem. (Kortere bak en foran).
Da er esken klar til pynting.

 
Kortet:
Skjær ut et rektangel på 22,5 x 11 cm.
Lag brettekant 11 cm inn på hver side slik at du får en "rygg" på 0,5 cm.

 
Brett til.

 
Jeg skjærer så ut kvadrater for å pynte foran på kortet, på samme måte som på esken.
Skjær følgende:
10 x 10 cm
9 x 9 cm
8 x 8 cm.

 
Også her tar jeg på gull rundt kantene og limer på.
Da er kortet klart til pynting.

 
Slik ble resultatet;


Lykke til!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-