torsdag 17. juni 2010

TUTORIAL - picknic-box

Her er tutorialen på picnic-kurven. (Norsk og engelsk).

Hi!
Here I will show you how to make a picnic box. (Scroll down).




All flowers, leavs and embellishments are from Wild Orchid Crafts
  

Start med å skjære ut et rektangel pp 16 x 22 cm. Lag brettekant 3 cm inn på alle sider og klipp til som vist på bildet under. 
Start with a cardstock at 16 x 22cm.
Cut out triangles 3cm from the edges. Fold the cardstock as shown under the picture and glue together. 



Skjær ut i kartong et rektangel på 2 x 16 cm (A) og brett som vist på bildet under. 
Cut a cardstock (A) at 2 x 16 cm.


Lim på.
Glue A on.


Kutt ut et rektangel 22,5 x11 cm.Brett dette som vist på bildet under og lim på.
Cut a cardstock 22,5cm x 11 cm.
Fold the cardstock as shown on the picture and glue together. 



Kutt ut et rektangel på 10,5 x 16,6 cm. 
Lim dette under boksen.
Cut a cardstock 10,5 x 16,5cm.
Glue it under the box.

For å holde lokket lukket limer jeg på magneter som vist på bildet under. 
To keep the lid shut I attach a magnet as shown on the pictures under.


På utsiden og innsiden av esken. 
Outside and inside the box.


Kutt ut:
Cut out:


Lim på.
Glue on



Håndtak: 
Skjær ut:

Handle
Cut out:


Lim A på B.
Håndtaket er festet med brads etter å ha laget hull i esken og i håndtaket. 

Glue A on B.
The handle is fastened with a brad after making holes into both the box and the handle.



Da er det bare å dekorere.

I decorate with pearl string all around at the bottom of the box and on the handle.
I then decorate with flowers and bling on both sides.




The last thing I do is adding a thin layer of "Frost" and Star Dust.



Lykke til!

33 kommentarer:

  1. Kjempefint at du har lagd denne oppskriften, så slipper jeg å tenke selv :)
    Nydelig denne boksen. Jeg skal lage en slik når jeg blir ferdig med det jeg holder på med nå :)
    Ha en fin dag, klem :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig denne picnic-kurven også:-)
    Lekre farger og flott pyntet! Takk for tutorialen!
    Må prøves i en ledig stund..nå nytes sommerdagene:-)

    Ha en fin sommerdag! Klem Laila.

    SvarSlett
  3. Is there any way to get these instructions in English? My e-mail is AnnetteGreen@bellsouth.net

    SvarSlett
  4. wow! så stilig.
    tusen takk for at du deler tutorial med oss!

    klem :-)

    SvarSlett
  5. Så flott picnickurv Randi! Og tusen takk for at du deler med oss!
    klem fra
    Mette

    SvarSlett
  6. Denne er jo så utrolig lekker! Lurer på om jeg ikke skal prøve meg på denne i løpet av helgen. Tusen takk for tutorial, alltid lettere når man bare får målene oppgitt!
    Ha en super dag!
    Klem

    SvarSlett
  7. Hvor er den flot - jeg skal helt sikkert forsøge at lave den på et tidspunkt

    SvarSlett
  8. Så flott picnic, nydelig mønsterark som passet perfekt! Takk for du deler med oss!
    Klem Mette

    SvarSlett
  9. Hvor er det bare en flot kurv, og tusind tak for din vejledning.
    Meget flot blog, du har.

    God sommer
    Mette

    SvarSlett
  10. This is so beautiful! I love it! Thanks for sharing it.

    SvarSlett
  11. Hi!

    Wanted to let you know I posted a link to this tutorial today on my blog.

    Nancy Ward
    http://www.nancywardcrafts.com

    SvarSlett
  12. Jättefin korg (kurv) Jag ska göra den i 30 års present och lägga fina saker i den till min vän. Jättefin blogg!
    Kram
    Dorpan

    SvarSlett
  13. This is beautifull! I love it!

    SvarSlett
  14. Så nyyydelig, fikk virkelig lyst til å prøve meg på en jeg også

    SvarSlett
  15. Randi, thanks a lot for tutorial))) it's great idea. You can find my box for new-married couple here http://happy-family-aron-and-julia.blogspot.com/2010/09/blog-post.html

    SvarSlett
  16. Hej Randi
    Tusind tak for den fine tutorial!

    SvarSlett
  17. Så fin ask!! JAg gillar att göra askar, denna måste jag prova. Ha det gott!!

    SvarSlett
  18. Mange tusinde tak for den den meget fine tutorial. Du har virkelig mange fine ting på din blog og jeg har selvfølgelig meldt mig som fast læser. Glæder mig meget til at kigge din blog igennem og se hvad du finder på i fremtiden.

    SvarSlett
  19. SUUUUUUUPER blogg som jeg nå har lagt til som favorit...
    Prøvde meg på kurven i dag, den var ikke litt... men mitt største problem er.... HVOR FINNER JEG MAGNETER??

    SvarSlett
  20. Nyyydelig!
    Ikke bare skal jeg prøve å lage denne, den ble ukas premiekonkurranse på hobbyforumet til babyverden også - hihi!
    Tusen takk for flott tutorial!

    SvarSlett
  21. Tusen takk for titten og for en kjempe tutoral..Disse eskene dine var bare helt super søte. Har selv laget to bare i dag..
    Her skal jeg følge med om det dukker opp noe mer gøy.

    SvarSlett
  22. Gorgeous boxes and projects, thank you for sharing your talent and designs.

    Hugs,

    SvarSlett
  23. Thank you for sharing this amazing tutorial. I have made one of these sweeties and have posted it onto my blog, giving you credit and linking it back to you.
    Hugs xo Jackie

    SvarSlett
  24. J'aime beaucoup ce petit panier à pic-nic et merci pour ce tuto
    Bisous

    SvarSlett
  25. c'est Magnifique merci pour les explications
    je vais admirer votre blog
    Sylvie

    SvarSlett
  26. Fantastisk blogg, så mye vakkert!
    Jeg har det samme spørsmålet som Signe...hvor kann man kjøpe slike magneter som du bruker på nett?
    Beundrende hilsner:)

    SvarSlett
  27. MAGNETENE JEG HAR BRUKT ER FRA BASIC GREY. Tror jeg kjøpte dem hos BIKUBEN.

    SvarSlett
  28. a beautiful creation thank you for sharing it with us you are a very talented lady
    x

    SvarSlett
  29. nu ska jag testa denna. Tack så mycket!

    SvarSlett
  30. świetne pudełko, dziękuje za kurs :**

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-