onsdag 26. mai 2010

BRETTE-ALBUM MED TUTORIAL

Her er tutorialen på "BRETTE-ALBUM".

Utstyr:

Bind-it-All, 2 stk Bazzill-kartong (til sidene i albumet). Stiv kartong (11,5 x 30 cm Bazzill-kartong kan brukes). Magnet. Bånd (ca 14 cm) Lim. Mønsterpapir og pynt.

Jeg har brukt: 2 stk Bazzill-kartong som jeg har skåret opp i 6 x 6" (18 små sider). Disse er bundet sammen med spiral i størrelse 5/8". Dette er gjort med Bind-It-All-maskin.

Jeg har så skåret et rektangel på størrelsen 11,5 x 30 cm. Nedenfor vises malen, og hvor jeg har laget brettekanter. Jeg har brukt stiv kartong. (Bazzill-kartong kan også brukes).



Videre har jeg skjært ut firkanter i samme størrelse som malen ovenfor. Jeg har da brukt Bazzill-kartong. Jeg har pyntet utsidene med mønsterpapir. Disse er så skåret 3mm mindre fra alle sider, enn hva firkantene i Bazzill-kartongen måler. (Om jeg vil ha flere lag med pyntepapir eller kartong oppå dette, blir disse også 3mm mindre fra hver side).

Jeg limer spiralen fast i ryggen på albumet.


Skjærer ut en remse på 1,0 x 11,5 cm i kartong, limer et smalere bånd oppå dette. (Båndet må være minst 1 cm lenger i begge endene enn hva den utskjærte kartongbiten måler).

Jeg trer så dette med kartongsiden ned, og limer det på fremsiden og baksiden.


Så fester jeg en magnet foran på albumet, og på fremsiden av brettekanten.

Til slutt fester jeg pyntepapiret på albumen.

Man kan velge hvordan man vil ha fremsiden; Brettekanten over forsiden, eller forsiden over brettekanten. (Se bilde over og under).

Da er albumet ferdig til å pyntes, samt lime inn bilder.


Håper dette var forståelig, men spørr om det skulle være noe.

Lykke til!




6 kommentarer:

  1. Så flott med en oppskrift til dette flotte albumet. Tusen takk for at du deler :)
    Ha en fin dag, klem :)

    SvarSlett
  2. Flott album Randi! Tusen takk for at du deler av din kreativitet:-)

    Ha en fin kveld! KLem Laila.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for at du deler:) Fikk lyst til å prøve meg på dette albumet.

    SvarSlett
  4. så super flot æske og tak for at du deler tutorialen med os.
    knus Pia

    SvarSlett
  5. Så utrlolig mye lekkert du lager Randi, har prøvd meg på noe av det du har lagt ut tutorials på sida di... :)

    Dette er også absolutt noe å prøve seg på! :) Kjempeflott at du lager tutorials på saker og ting... :)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-