tirsdag 21. april 2020

Vimpelkort - Tutorial

Da har jeg laget en enkel fremgangsmåte på vimpelkort.
Scroll ned på siden så finner du. 



Inni er det stemplet en tekst og plass til en personlig hilsen. 



Utstyrsliste:
Kort&Godt: Stempel og dies
Papirdesign: Dies og bling
Craft&You Design: Dies og mønsterpapir


STEP-BY-STEP:
Jeg starter med å skjære ut et rektangel, bretter det dobbelt, og legger diesen med "skjærekanten" litt ovenfor brettekanten på kartongen. Dette gjør at kortet blir dobbelt når det er utstaset. 


Jeg fester diesen med tape for sikkerhetsskyld. 


Staser ut denne, og staser ut en enkel dies i samme størrelse.


Den enkle diesen, limer jeg på fremsiden av den doble.


Staser så ut en enkel dies for fremsiden på kortet, og to dies for å pynte inni kortet. 
Alle disse er en størrelse mindre enn de forgående.


Staser så ut motiv, og banner for å pynte kortet på fremsiden.


Staser ut sirkler for å stemple tekst og til skrivefelt. 


Motivet fester jeg med 3D-puter på rammen. Fester også rammen med 3D-puter. 


Stempler og limer på banner. 


Stempler tekst, og limer inn sirklene. 


Ferdig!


Lykke til!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-