søndag 13. mars 2011

TUTORIAL - ESKEKORT

Jeg har laget en tutorial til dette "eske-kortet"......

Dette kortet måler 12 x 12 cm. Esken inni måler 11 x 11 cm og er 3 cm høy.

Jeg starter med esken som skal være inni kortet:
ESKEN:
Skjær ut et kvadrat på 17 x 17 cm. Lag brettekant 3 cm inn på alle sider. Klipp til som vist på bildet under.

BÆRELOKK: Skjær ut et rektangel på 14 x 10,8cm. Lag brettekant som vist på bildet nedenfor.

Brett esken til og lim A mot B på alle sider som vist nedenfor.

Brett inn kanten på bærelokket.

Sett bærelokket inni esken og lim A mot B som vist på bildet nedenfor.

Lokk på esken: Skjær ut ett kvadrat på 10,75 x 10,75 cm (A på bildet nedenfor). Skjær ut ett kvadrat på 11,75 x 11,75 cm (B på bildet nedenfor). Lim så A på B og fest dette på C.

Esken er ferdig.

Så lager jeg omslaget til esken/kortet:

Skjær ut et rektangel på 12 x 28 cm. Lag brettekant 12 cm inn på begge sider. Kortet får da en rygg på 4 cm. (Jeg skal pynte inni kortet med blomster, derfor lager jeg ryggen høyere enn høyden på esken slik at pynten ikke kommer i klem).

Jeg skjærer ut et kvadrat på 11 x 11 cm som jeg fester som ekstra "pynteplate" foran på kortet.

Brett til, og lim kvadratet foran på kortet.

Lim esken fast inni kortet.

Da er det klart til pynting.

Ferdig pyntet ble det en bryllupseske.

LYKKE TIL!

13 kommentarer:

  1. Herremin for en kjempe lekker eske du har laget :)

    Den skal jeg prøve :) Tusen takk for at du deler "oppskriften" med oss!!!

    Ha en fin søndagskveld!!!

    Veronique

    SvarSlett
  2. Oioi, denne var utrooolig lekker!
    Nydelig nydelig nydelig. :)

    Klem, Anne.

    SvarSlett
  3. Yay!!!! Its wonderful Randi! Will let you know when I try one!

    SvarSlett
  4. Superlekker eske og en flott tutorial ;)
    Denne må nok prøves ut!!
    Klemmer, Wenche :0)

    SvarSlett
  5. It's great. Thank you for sharing.

    SvarSlett
  6. WAUW this is just awesome. Thanks so much for sharing it with us. I´ve just exatly found out now, what I want to do for the wedding, we´re invited for in a couple of months. This is stunning thank you soo very much.

    SvarSlett
  7. Utrolig lekker eske Randi! Så vakker i hvit. Ser jo nesten ut som en lekker bryllupskake!
    Takk for at du deler tutorial.
    Ha en fin og kreativ uke!
    klem fra
    Mette

    SvarSlett
  8. Bare så utrolig lekkert, hvitt og friskt:)
    Du er bare så flink med perler:)
    Ha en fin søndagskveld:)
    Klem Lill

    SvarSlett
  9. This is just gorgeous dear. I so love it when you post your tutorials dear. So very talented hon. Thanks so much Hugs

    SvarSlett
  10. Såååå lekker! Tusen takk for at du deler!!
    Denne må jeg prøve meg på en gang:)
    Klem:)

    SvarSlett
  11. magnifique !!!merci pour le tuto !bises

    SvarSlett
  12. Mycket läcker kortask och så jättesnygg!!! Tack för att du visar hur man gör den! Den ska jag absolut prova nån gång.
    Kram!

    SvarSlett
  13. LEKKER ESKE, RANDI !! :)
    Tusen takk for du deler med deg av dine tutorialer.
    Du lager så mye fint :))
    Mvh. Anette L

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en kommentar!
Ha en flott dag!
-klem-